Poniżej zamieszczam wywiad jaki udzielił serwisowi
GameSpy.com główny projektant rozszerzenia Jump
to Lightspeed do gry
Star Wars Galaxies, Cinco Barnes z Sony Online. Wywiad przeprowadził Allen Rausch 26 kwietnia 2004 roku.
"Fani gry Star Wars
Galaxies byli podekscytowani, kiedy to kilka dni temu (21.04.2004)
doniesienie prasowe z LucasArts ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące długo
oczekiwanego "Kosmicznego" rozszerzenia Jump to Lightspeed do masowej gry online
(MMO) opartej na temacie Gwiezdnych Wojen. Według firmy, ten pakiet
rozszerzający doda możliwość walki w kosmosie obu stronom konfliktu Cywilnej
Wojny Galaktycznej, przy użyciu m. in. X-Wing'ów i TIE Fighter'ów, w 10
nowych sektorach wprowadzających 100 nowych misji. Gra wniesie statki
transportowe podobne do Milleniium Falcon'a, statku Hana Solo, cztery nowe
profesje i dwie nowe rasy.
Wciąż wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi o tym jak
symulator kosmiczny wpasuje się wydanego poprzednio produktu będącego bazą gry
masowej. To właśnie dlatego naszej siły Mocy, aby złapać Cinco Barnes'a,
głównego projektanta rozszerzenia, i za pomocą sztuczki Jedi wpływającej na inne
umysły, zmusić do udzielenia odpowiedzi na kilka pytań dotyczących tego, czego
możemy spodziewać się w Galaxies w kosmosie, kiedy już zostanie wydane
rozszerzenie, tej jesieni.
GameSpy:
Oczywiście fani mają wielkie oczekiwania co do tego rozszerzenia oparte na
wielkim sukcesie takiej klasyki jak X-Wing, czy TIE Fighter. Czy walka i sterowanie statkami będzie przypominało tamte gry?
Cinco Barnes:
Tak, i to bardzo. Zespół Jump to Lightspeed stworzył technologię bardzo podobna
do tej ze starych platform, aby dostarczyć pewien rodzaj działania, który
kochamy w tych klasycznych już grach! Gracze mają pełną kontrole, aby manewrować
swoimi statkami kosmicznymi i oddawać strzały ze swojej broni.
GameSpy: Jaki
rodzaj misji i nie-grywalne-postacie (NPC) gracz napotka w przestrzeni?
Cinco Barnes:
Zespół projektancki stworzył wiele rodzajów świetnych misji, z różnymi
działaniami i wyzwaniami z zaskoczenia. Będziesz miał opcje uzupełniania misji z kluczowymi frakcjami nie-grywalnych-postaci biorącymi udział w Galaktycznej
Wojnie Cywilnej, włączając w nie siły Rebelii, czy flotę Imperium.
GameSpy: Czy
gracz będzie w stanie skakać w przestrzeń w momencie kiedy on lub ona nabędzie
rozszerzenie, albo kiedy pojazdy zostaną zbudowane i sprzedane przez graczy?
Cinco Barnes:
Chociaż nie dostaniesz bardzo dobrego statku od razu, będziesz miał opcję
skakania w przestrzeń od razu. Wszystkie wspaniałe statki (z najlepszymi
statystykami, najwyższą jakością przetrwania i z największymi możliwościami do
rozbudowy) będą konstruowane przez graczy.
GameSpy: Czy
walka będzie wpływać na zwiększenie zdolności graczy, czy na lepsze statystykami
i charakter rozgrywki?
Cinco Barnes:
Ciężkość realiów walki wpłynie na twoje zdolności w lataniu i strzelaniu, jak i również na charakter rozgrywki. Gromadząc zwycięstwa na swoim kącie, będziesz
zdobywał punkty doświadczenia, które pozwolą ci na rozwijanie wybranej przez
ciebie profesji pilota. Umiejętności, które nabywasz w tym czasie, dostarczą ci
nowych zdolności jako pilot, specjalnego zarządzania statkiem kosmicznym,
certyfikacji do lepszych statków kosmicznych i do ulepszania wyposażenia.
GameSpy: Czy
do utrzymywania statków kosmicznych będą potrzebne kredyty i co się stanie kiedy
statek zostanie zniszczony? Czy gracz musi zbudować następny od nowa?
Cinco Barnes: Zastosowany system
remontowy domostw i maszyn w Star Wars Galaxies nie
będzie odnosił się do twojego statku kosmicznego. Pojazdy kosmiczne nie zostaną
zniszczone całkowicie, lecz mogą zostać uszkodzone tak, że nie da się ich
używać. Podczas walki zostają odstrzelone różne części twojego statku, które
muszą być zastąpione.
GameSpy: Czy
gracz będzie mógł wyłączyć sterowanie i wylądować ręcznie? Albo czy jest w grze
jakiś zautomatyzowany typ "hamowania"?
Cinco Barnes: Nie
chcieliśmy się zamartwiać nauką jak lądować, wręcz chcieliśmy zmusić ciebie od
razu do działania. Wystartujesz statkiem z portu kosmicznego i zostaniesz
zabrany od razu w kosmos przy użyciu obrazu pokazującego wczytywanie, po czym
będziesz mógł od razu przystąpić do walki z wrogim statkiem lub obrać kurs na
inna planetę.
GameSpy: Jak dużo
części modyfikacyjnych będzie do statków? Jaki wpływ będą miały na rozgrywkę?
Cinco Barnes: Każdy
statek kosmiczny ma swoje własne opcje modyfikacyjne, a gracz ma wiele ciekawego
wyposażenia do wyboru przy modyfikacji. Takie części do statków jak: silniki,
reaktory, system tarcz ochronnych i uzbrojenie, które mają znaczący wpływ na
osiągi i wytrzymałość jednostki.
GameSpy: Jak
planujecie połączyć obie części gry Star Wars Galaxies, czy zamierzacie
opracować ją jako osobną grę?
Cinco Barnes:
Jump to Lightspeed mocno zintegruje się z podstawową grą Star Wars Galaxies na
wiele sposobów. Misje będą rozgrywać się i na powierzchniach planet i w
kosmosie. Wszystkie zasoby wymagane do budowy statków kosmicznych będą dostępne
na konkretnej planecie ze Star Wars Galaxies. Dodatkowo co znajdziesz w kosmosie, będziesz w stanie użyć to na powierzchni.
GameSpy: Chcąc
latać X-Wing'iem automatycznie naszym celem będą jednostki Imperium i na odwrót.
Czy będzie można przynależeć do Imperium i latać X-Wing'iem?
Cinco Barnes: Są
to szczeguły nad którymi zespół projektantów wciąż jeszcze pracuje. Właśnie
teraz przeglądamy ograniczenia i certyfikacje dla statków, wraz z regułami PvP (Player
vs Player - Gracz kontra Gracz) w przestrzeni.
GameSpy: Czy cała
przestrzeń będzie statyczna, czy w jakiś sposób generowana dynamicznie?
Cinco Barnes:
Jump to Lightspeed będzie wielką mieszaniną statycznie i dynamicznie
generowanych zdarzeń. Spodziewaj się wielu zaskoczeń w tej sprawie!
GameSpy: Czy
napotkamy na przykład "przypadkowe" przygody lub walki? Czy statek z graczem
może natrafić na blokadę, ta jak to miało miejsce w pierwszej części filmu?
Cinco Barnes: Właściwie
już mamy podobny wątek do tego w podstawowej grze. Koreliańska Korweta (Corellian
Corvette) z motywem jej przechwycenia, została już dodana w opcji Live
(uaktualnienia gry Galaxies). Planujemy wydanie większej ilości różnych przygód
jakie można napotkać w przyszłych uaktualnieniach Live, ale w rozszerzeniu Jump
to Lightspeed chcemy skoncentrować się na walkach myśliwcami w kosmosie.