MARSite on-line | Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed - rozszerzenie
  -[ MARSite on-line ]-  

[Oficjalna strona gry Star Wars Galaxies: Jump to Lightspeed - rozszerzenie]


 
  Jump to Lightspeed - wywiad z Cinco Barnesem
 
 

Poniżej zamieszczam wywiad jaki udzielił serwisowi GameSpy.com główny projektant rozszerzenia Jump to Lightspeed do gry Star Wars Galaxies, Cinco Barnes z Sony Online. Wywiad przeprowadził Allen Rausch 26 kwietnia 2004 roku.

"Fani gry Star Wars Galaxies byli podekscytowani, kiedy to kilka dni temu (21.04.2004) doniesienie prasowe z LucasArts ujawniło pierwsze szczegóły dotyczące długo oczekiwanego "Kosmicznego" rozszerzenia Jump to Lightspeed do masowej gry online (MMO) opartej na temacie Gwiezdnych Wojen. Według firmy, ten pakiet rozszerzający doda możliwość walki w kosmosie obu stronom konfliktu Cywilnej Wojny Galaktycznej, przy użyciu m. in. X-Wing'ów i TIE Fighter'ów, w 10 nowych sektorach wprowadzających 100 nowych misji. Gra wniesie statki transportowe podobne do Milleniium Falcon'a, statku Hana Solo, cztery nowe profesje i dwie nowe rasy.

Wciąż wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi o tym jak symulator kosmiczny wpasuje się wydanego poprzednio produktu będącego bazą gry masowej. To właśnie dlatego naszej siły Mocy, aby złapać Cinco Barnes'a, głównego projektanta rozszerzenia, i za pomocą sztuczki Jedi wpływającej na inne umysły, zmusić do udzielenia odpowiedzi na kilka pytań dotyczących tego, czego możemy spodziewać się w Galaxies w kosmosie, kiedy już zostanie wydane rozszerzenie, tej jesieni.

GameSpy: Oczywiście fani mają wielkie oczekiwania co do tego rozszerzenia oparte na wielkim sukcesie takiej klasyki jak X-Wing, czy TIE Fighter. Czy walka i sterowanie statkami będzie przypominało tamte gry?

Cinco Barnes: Tak, i to bardzo. Zespół Jump to Lightspeed stworzył technologię bardzo podobna do tej ze starych platform, aby dostarczyć pewien rodzaj działania, który kochamy w tych klasycznych już grach! Gracze mają pełną kontrole, aby manewrować swoimi statkami kosmicznymi i oddawać strzały ze swojej broni.

GameSpy: Jaki rodzaj misji i nie-grywalne-postacie (NPC) gracz napotka w przestrzeni?

Cinco Barnes: Zespół projektancki stworzył wiele rodzajów świetnych misji, z różnymi działaniami i wyzwaniami z zaskoczenia. Będziesz miał opcje uzupełniania misji z kluczowymi frakcjami nie-grywalnych-postaci biorącymi udział w Galaktycznej Wojnie Cywilnej, włączając w nie siły Rebelii, czy flotę Imperium.

GameSpy: Czy gracz będzie w stanie skakać w przestrzeń w momencie kiedy on lub ona nabędzie rozszerzenie, albo kiedy pojazdy zostaną zbudowane i sprzedane przez graczy?

Cinco Barnes: Chociaż nie dostaniesz bardzo dobrego statku od razu, będziesz miał opcję skakania w przestrzeń od razu. Wszystkie wspaniałe statki (z najlepszymi statystykami, najwyższą jakością przetrwania i z największymi możliwościami do rozbudowy) będą konstruowane przez graczy.

GameSpy: Czy walka będzie wpływać na zwiększenie zdolności graczy, czy na lepsze statystykami i charakter rozgrywki?

Cinco Barnes: Ciężkość realiów walki wpłynie na twoje zdolności w lataniu i strzelaniu, jak i również na charakter rozgrywki. Gromadząc zwycięstwa na swoim kącie, będziesz zdobywał punkty doświadczenia, które pozwolą ci na rozwijanie wybranej przez ciebie profesji pilota. Umiejętności, które nabywasz w tym czasie, dostarczą ci nowych zdolności jako pilot, specjalnego zarządzania statkiem kosmicznym, certyfikacji do lepszych statków kosmicznych i do ulepszania wyposażenia.

GameSpy: Czy do utrzymywania statków kosmicznych będą potrzebne kredyty i co się stanie kiedy statek zostanie zniszczony? Czy gracz musi zbudować następny od nowa?

Cinco Barnes: Zastosowany system remontowy domostw i maszyn w Star Wars Galaxies nie będzie odnosił się do twojego statku kosmicznego. Pojazdy kosmiczne nie zostaną zniszczone całkowicie, lecz mogą zostać uszkodzone tak, że nie da się ich używać. Podczas walki zostają odstrzelone różne części twojego statku, które muszą być zastąpione.

GameSpy: Czy gracz będzie mógł wyłączyć sterowanie i wylądować ręcznie? Albo czy jest w grze jakiś zautomatyzowany typ "hamowania"?

Cinco Barnes: Nie chcieliśmy się zamartwiać nauką jak lądować, wręcz chcieliśmy zmusić ciebie od razu do działania. Wystartujesz statkiem z portu kosmicznego i zostaniesz zabrany od razu w kosmos przy użyciu obrazu pokazującego wczytywanie, po czym będziesz mógł od razu przystąpić do walki z wrogim statkiem lub obrać kurs na inna planetę.

GameSpy: Jak dużo części modyfikacyjnych będzie do statków? Jaki wpływ będą miały na rozgrywkę?

Cinco Barnes: Każdy statek kosmiczny ma swoje własne opcje modyfikacyjne, a gracz ma wiele ciekawego wyposażenia do wyboru przy modyfikacji. Takie części do statków jak: silniki, reaktory, system tarcz ochronnych i uzbrojenie, które mają znaczący wpływ na osiągi i wytrzymałość jednostki.

GameSpy: Jak planujecie połączyć obie części gry Star Wars Galaxies, czy zamierzacie opracować ją jako osobną grę?

Cinco Barnes: Jump to Lightspeed mocno zintegruje się z podstawową grą Star Wars Galaxies na wiele sposobów. Misje będą rozgrywać się i na powierzchniach planet i w kosmosie. Wszystkie zasoby wymagane do budowy statków kosmicznych będą dostępne na konkretnej planecie ze Star Wars Galaxies. Dodatkowo co znajdziesz w kosmosie, będziesz w stanie użyć to na powierzchni.

GameSpy: Chcąc latać X-Wing'iem automatycznie naszym celem będą jednostki Imperium i na odwrót. Czy będzie można przynależeć do Imperium i latać X-Wing'iem?

Cinco Barnes: Są to szczeguły nad którymi zespół projektantów wciąż jeszcze pracuje. Właśnie teraz przeglądamy ograniczenia i certyfikacje dla statków, wraz z regułami PvP (Player vs Player - Gracz kontra Gracz) w przestrzeni.

GameSpy: Czy cała przestrzeń będzie statyczna, czy w jakiś sposób generowana dynamicznie?

Cinco Barnes: Jump to Lightspeed będzie wielką mieszaniną statycznie i dynamicznie generowanych zdarzeń. Spodziewaj się wielu zaskoczeń w tej sprawie!

GameSpy: Czy napotkamy na przykład "przypadkowe" przygody lub walki? Czy statek z graczem może natrafić na blokadę, ta jak to miało miejsce w pierwszej części filmu?

Cinco Barnes: Właściwie już mamy podobny wątek do tego w podstawowej grze. Koreliańska Korweta (Corellian Corvette) z motywem jej przechwycenia, została już dodana w opcji Live (uaktualnienia gry Galaxies). Planujemy wydanie większej ilości różnych przygód jakie można napotkać w przyszłych uaktualnieniach Live, ale w rozszerzeniu Jump to Lightspeed chcemy skoncentrować się na walkach myśliwcami w kosmosie.




[Powrót na poprzedni± stronê]  [Powrót na górê strony]


 
[poprzedni screen][nastêpny screen]


Copyright © 2001-2024 MARSite on-line | Cookie i Zasady ochrony prywatności.
Layout made by Kirtan Loor