Grim Fandango zalicza si? do
jednych z najoryginalniejszych produktów na k?cie LucasArts.
Oczywi?cie firma ta jest ju? weteranem w tym gatunku gier i jako
jedna z nielicznych pomimo tego, ?e moda na nie ju? dawno min??a,
dalej je tworzy. Pomimo wielkiego sukcesu wydanego rok wcze?niej
produktu The Curse of Monkey Island opartego na technologii znanej
od lat, LucasArts postanowi? zmieni? wygl?d przygodówek na
bardziej nowoczesny. I tak akcja Grim'a Fandango dzieje si? w ?rodowisku trójwymiarowym oczywi?cie o charakterze rysunkowym. Jak
na pierwszy produkt tego typu, prezentuje si? ?wietnie. Za pomoc?
Grim Fandango LucasArts pomys?odawca wielu rozwi?za? w grach
przygodowych, udowodni?, ?e potrafi przystosowa? si? do czasów
wspó?czesnych. Pierwsze co szokuje w grze to to, ?e b?dziemy
dzia?a? w krainie umar?ych. Wcielamy si? w rol? Manny Calavera,
który jest podró?uj?cym agentem Departamentu Umar?ych, któremu
g?osu udzieli? Tony Plana. Naszym zadaniem b?dzie wypl?tanie go z pewnej intrygi. Oczywi?cie granie w Grim'a Fandango grozi cz?stymi
niekontrolowanymi wybuchami ?miechu - oczywi?cie
wymagana jest do tego znajomo?? angielskiego, gdy? polscy
dystrybutorzy nie maja zamiaru u?atwia? ?ycia graczom, szczególnie
tym m?odym nie wychowanych na tym gatunku gier.
O sukcesie oczywi?cie przes?dzi?a jedna osoba, pomys?odawca gry - Tim Schafer, twórca takich przebojów jak Full Throttle czy Day of
the Tentacle. Grze nie ma co zarzuci?, gdy? jest wykonana na
wysokim poziomie, dotyczy to grafiki, muzyki, fabu?y.
Wyró?nienia dla gry znajduj? si? tutaj.