|
Jedną z trudniejszych plansz, jest ta, na której przyjdzie nam się zmierzyć z Potworem Morskim – zwaną przez graczy „ośmiornicą”. Trudność polega
na to, że akcja rozgrywa się pod wodą i w dodatku potwór wysyła w naszą stroną ssawki, które mają przyciągnąć nas w zasięg jego ramion. Aby się go pozbyć,
należy założyć ładunki na czterech filarach, za którymi znajduje się potwór morski. Ładunki, jak i niezbędna amunicja do harpunu znajdują się na lewo
(będąc obróconym twarzą do stwora), na półce budowli. Aby założyć ładunki, należy najpierw przegonić potwora. W tym celu bierzemy harpun i skaczemy do
wody (ja biegnę po pólce na drugą stronę i szybko skaczę, dzięki czemu większość ssawek zostaje po drugiej strony) i podpływam wystarczająco blisko, aby oddać
celne strzały. Dla ułatwienia daję widok z pierwszej osoby (domyślnie klawisz "C") i strzelam w oczy stwora. Kilka celnych strzałów i potwór odpływa na krótką
chwilę. Jeśli nie masz za dużo ssawek na sobie, zdążysz założyć ładunki na dwóch kolumnach – ale musisz mieć czas na ucieczkę. Jeśli masz ssawki na sobie,
klikaj na zmianę lewy, prawy klawisz myszy, dzięki czemu, wydaje mi się, szybciej one pękają. Ale staraj się płynąć w międzyczasie do kolumn. Ładunki
montujemy w połowie ich wysokości, tam gdzie są pęknięcia. Kiedy wysadzimy cztery kolumny, nie musimy się już martwić o potwora. |