Tym razem postanowi?em po?wi?ci? troch? miejsca muzyce z gry i to z dwóch powodów: John Williams i Clint Bajakian.
W przypadku tego
pierwszego my?l?, ?e komentarze s? zb?dne. Ten drugi, to wielki atut
LucasArts. Fanom tej firmy i historii gier znany powinien by? z takich
przebojów jak: seria Monkey Island (np.
The Curse of
Monkey Island), poprzedniej cz??ci
Indiana
Jones and the Infernal Machine. Oczywi?cie ?cie?k? najlepsz? moim
zdaniem jest muzyka z gry
Outlaws, któr? s?ucha?em ju? niezliczone razy i na pewno zrobi? to
jeszcze nie jeden raz. Oczywi?cie jego nazwisko mo?na zobaczy? w wi?kszo?ci produktów LucasArts, albo jako kompozytor, albo zajmowa? si?
ud?wi?kowieniem i edycj? muzyki na potrzeby gry. Zreszt? jak przejrzycie
listy twórców gier na mojej stronie to raczej znajdziecie go wsz?dzie.
Podk?ada? te? g?os do gier (np. The Phantom Menace - jako Jabba).
?cie?ka d?wi?kowa do gry Indiana Jones i Grobowiec
Cesarza zosta?a nagrana 29 lipca 2002 z 65 osobow? orkiestr? (pod
batut? Adama Sterna), gdzie
podczas dwóch sesji nagrano 33 minuty muzyki. Autor stara? si?, aby muzyka
nie odbiega?a zbytnio od orygina?u stworzonego przez Johna Williamsa, ale
z drugiej strony stara? si?, aby muzyka mia?a swój w?asny klimat zwi?zany
z klimatem miejsc jakie odwiedzi Indy w Grobowcu Imperatora. To
rozwi?zanie spe?ni?o ju? swoja rol? w poprzedniej cz??ci gry, gdzie na
pewno wiele osób z krzywd? dla Clinta ca?o?? zas?ugi przypisa?a John'owi
Williamsowi (co oczywi?cie w pewnym sensie mo?na potraktowa? jako pochwa??
dla Bajakiana). Wad? poprzedniej cz??ci by?o to, ?e z muzyk? spotykali?my
si? jedynie podczas wczytywania plansz lub podczas filmików i w momencie
odkrycia czego? wa?nego. Przyznam si?, ?e tutaj spodziewam si? czego?
wi?cej. Jak na razie mia?em mo?liwo?? przes?uchania dwóch tematów z gry
(dost?pnych na stronie
LucasArts), które bardzo mi si? spodoba?y - kocham muzyk? wykonywan?
przez orkiestr? symfoniczn?.
Materia?
zosta? zarejestrowany niedaleko jeziora ko?o Waszyngtonu w uniwersyteckiej
Kaplicy, w ogromnym i ozdobnym budynku, gdzie wysoko?? pomieszczenia
przekracza 15 metrów, a akustyka jest zdumiewaj?ca.
W sk?ad orkiestry weszli najlepsi muzycy z Seattle, graj?cy z uczuciem
dramatyzmu i ca?kowicie zaanga?owani. Musieli w doskona?y sposób
odzwierciedli? akcje i przygody w jakich udzia? we?mie doktor Indiana
Jones.
Na pewno do najs?ynniejszych tematów muzycznych z filmów nale?y muzyka z Gwiezdnych Wojen i Indiana Jones, dwóch wielkich, udanych produkcji Lucasa.
W przypadku tej pierwszej to ?atwo mo?na ja by?o dosta? w Polsce. Muzyk? z Indiana Jonesa szuka?em bardzo d?ugo, a g?ówny temat by? pierwszy jaki
wprowadzi?em do swojej komórki i u?ywam go do dzi?. Ciesz? si?, ?e
LucasArts ma do dyspozycji kogo? takiego jak Clint Bajakian, który mo?e
uzupe?nia? w gdny sposób ?cie?ki d?wi?kowe na potrzeby gier (Johna
Williamsa nie op?aca?oby si? zatrudni?). Gry z serii Indiana Jones maj?
mocn? fabu?? godn? scenariuszy filmowych (w przypadku Piekielnej Maszyny
zosta? zaadaptowany prawdziwy scenariusz odrzucony przez producentów
filmu), za czym idzie konieczno?? tworzenia nowych tematów. Tego wymaga
presti? produkcji Georgea Lucasa (w tym gier).
Polecam Wam ?ci?gni?cie udost?pnionych przez producenta tematów. Ja i tak
ju? wielki smak mam na gr? od dawna, muzyka i screeny z gry sprawi?y, ?e
nie mam poj?cia jak dotrwam do marca. Do poprzedniej cz??ci musia?em
zmodernizowa? sprz?t. W przypadku Grobowca Imperatora zrobi?em ju? to
dawno (zmieniaj?c niektóre z komponentów, które potrzebowa?em do
Piekielnej Maszyny).
|