MARSite on-line | Indiana Jones and the Emperor's Tomb
  -[ MARSite on-line ]-  

[Oficjalna strona gry Indiana Jones and the Emperor's Tomb]



 
  Emperor's Tomb - muzyka
 
 

Tym razem postanowiłem poświęcić trochę miejsca muzyce z gry i to z dwóch powodów: John Williams i Clint Bajakian. W przypadku tego pierwszego myślę, że komentarze są zbędne. Ten drugi, to wielki atut LucasArts. Fanom tej firmy i historii gier znany powinien być z takich przebojów jak: seria Monkey Island (np. The Curse of Monkey Island), poprzedniej części Indiana Jones and the Infernal Machine. Oczywiście ścieżką najlepszą moim zdaniem jest muzyka z gry Outlaws, którą słuchałem już niezliczone razy i na pewno zrobię to jeszcze nie jeden raz. Oczywiście jego nazwisko można zobaczyć w większości produktów LucasArts, albo jako kompozytor, albo zajmował się udźwiękowieniem i edycją muzyki na potrzeby gry. Zresztą jak przejrzycie listy twórców gier na mojej stronie to raczej znajdziecie go wszędzie. Podkładał też głos do gier (np. The Phantom Menace - jako Jabba).

Ścieżka dźwiękowa do gry Indiana Jones i Grobowiec Cesarza została nagrana 29 lipca 2002 z 65 osobową orkiestrą (pod batutą Adama Sterna), gdzie podczas dwóch sesji nagrano 33 minuty muzyki. Autor starał się, aby muzyka nie odbiegała zbytnio od oryginału stworzonego przez Johna Williamsa, ale z drugiej strony starał się, aby muzyka miała swój własny klimat związany z klimatem miejsc jakie odwiedzi Indy w Grobowcu Imperatora. To rozwiązanie spełniło już swoja rolę w poprzedniej części gry, gdzie na pewno wiele osób z krzywdą dla Clinta całość zasługi przypisała John'owi Williamsowi (co oczywiście w pewnym sensie można potraktować jako pochwałę dla Bajakiana). Wadą poprzedniej części było to, że z muzyką spotykaliśmy się jedynie podczas wczytywania plansz lub podczas filmików i w momencie odkrycia czegoś ważnego. Przyznam się, że tutaj spodziewam się czegoś więcej. Jak na razie miałem możliwość przesłuchania dwóch tematów z gry (dostępnych na stronie LucasArts), które bardzo mi się spodobały - kocham muzykę wykonywaną przez orkiestrę symfoniczną.
Materiał został zarejestrowany niedaleko jeziora koło Waszyngtonu w uniwersyteckiej Kaplicy, w ogromnym i ozdobnym budynku, gdzie wysokość pomieszczenia przekracza 15 metrów, a akustyka jest zdumiewająca.
W skład orkiestry weszli najlepsi muzycy z Seattle, grający z uczuciem dramatyzmu i całkowicie zaangażowani. Musieli w doskonały sposób odzwierciedlić akcje i przygody w jakich udział weźmie doktor Indiana Jones.

Na pewno do najsłynniejszych tematów muzycznych z filmów należy muzyka z Gwiezdnych Wojen i Indiana Jones, dwóch wielkich, udanych produkcji Lucasa. W przypadku tej pierwszej to łatwo można ja było dostać w Polsce. Muzykę z Indiana Jonesa szukałem bardzo długo, a główny temat był pierwszy jaki wprowadziłem do swojej komórki i używam go do dziś. Cieszę się, że LucasArts ma do dyspozycji kogoś takiego jak Clint Bajakian, który może uzupełniać w gdny sposób ścieżki dźwiękowe na potrzeby gier (Johna Williamsa nie opłacałoby się zatrudnić). Gry z serii Indiana Jones mają mocną fabułę godną scenariuszy filmowych (w przypadku Piekielnej Maszyny został zaadaptowany prawdziwy scenariusz odrzucony przez producentów filmu), za czym idzie konieczność tworzenia nowych tematów. Tego wymaga prestiż produkcji Georgea Lucasa (w tym gier).

Polecam Wam ściągnięcie udostępnionych przez producenta tematów. Ja i tak już wielki smak mam na grę od dawna, muzyka i screeny z gry sprawiły, że nie mam pojęcia jak dotrwam do marca. Do poprzedniej części musiałem zmodernizować sprzęt. W przypadku Grobowca Imperatora zrobiłem już to dawno (zmieniając niektóre z komponentów, które potrzebowałem do Piekielnej Maszyny).




[Powrót na poprzedni± stronê]  [Powrót na górê strony]


 
[poprzedni screen][nastêpny screen]


Copyright © 2001-2024 MARSite on-line | Cookie i Zasady ochrony prywatności.
Layout made by Kirtan Loor