|
|
|
|
Infernal Machine - klawiszologia
|
|
Poniżej znajduje
się lista ustawień klawiatury, myszy i joysticka dla gry Indiana Jones and the
Infernal Machine. Jeżeli
podczas gry chcesz zmienić ustawienia klawiatury, myszy lub joysticka, naciśnij
ESC, aby otworzyć menu opcji, następnie wybierz z menu przycisk Setup, wtedy w oknie Controls możesz zmieniać ustawienia na własne:
KLAWISZ |
|
OPIS |
|
|
|
Poruszanie się / klawisze akcji: |
[kursor w górę] |
- |
do przodu, |
[SHIFT]+[kursorwgórę] |
- |
biegane, |
[kursor w dół] |
- |
do tyłu, |
[kursor w lewo] |
- |
obrót w lewo, |
[kursor w prawo] |
- |
obrót w prawo, |
[SHIFT] + [kursor w lewo] |
- |
szybki obrót w lewo, |
[SHIFT]+[kursorwprawo] |
- |
szybki obrót w prawo, |
[A] |
- |
krok w lewy bok, |
[S] |
- |
krok w prawy bok, |
[Z] + [kursor w górę] |
- |
toczenie do przodu, |
[Z] + [kursor w dół] |
- |
toczenie do tyłu, |
[Z] + [kursor w lewo] |
- |
toczenie w lewą stronę, |
[Z] + [kursor w prawo] |
- |
toczenie w prawą stronę, |
[ALT] lub [X] |
- |
skok w górę,, |
[ALT] + [kursor w górę] |
- |
skok do przodu, |
[ALT] + [kursor w dół] |
- |
skok do tyłu, |
[SHIFT]+[kursorwgórę]
+[ALT] |
- |
przeglądanie inwentarza (aby użyć jakiejś
pozycji z inwentarza, należy ją podświetlić i nacisnąć ENTER), |
|
|
|
[CTRL] |
- |
podnieś przedmiot (naciśnij gdy stoisz przed
lub nad przedmiotem), |
[CTRL] |
- |
pchnij / pociągnij (naciśnij gdy stoisz przed
obiektem (np. skrzynia), |
[CTRL] +[kursorwgórę] |
- |
pchnij (po naciśnięciu i przytrzymaniu Ctrl,
Indi przyjmie odpowiednią pozycję, wtedy należy nacisnąć kursor), |
[CTRL] +[kursorwdół] |
- |
pociągnij (po naciśnięciu i przytrzymaniu
Ctrl, Indi przyjmie odpowiednią pozycję, wtedy należy nacisnąć kursor), |
[ALT] |
- |
wspinanie się na występy, po drabinach
(należy nacisnąć stojąc bezpośrednio przed występem), |
[CTRL] |
- |
aktywuj (naciśnij stojąc przed aktywowanym
przedmiotem (np. przyciskiem), |
[0 INS] + [kursory
ruchu] |
- |
rozglądanie się (0 z klawiatury numerycznej), |
[C] |
- |
przełącznik pomiędzy trybem pełzania / chodzenia, |
[M] |
- |
włączanie / wyłączanie mapy, |
|
|
|
[L] |
- |
włączanie / wyłączanie światła (zapalniczki), |
[K] |
- |
rysowanie kredą po ścianie (można
sobie znakować tak drogę), |
[H] |
- |
podreperowanie zdrowia (jeśli posiadamy
apteczki), |
[Q] |
- |
część piekielnej maszyny - Urgon (wywołuje
trzęsienie), |
[E] |
- |
część piekielnej maszyny - Taklita (stajesz
się niewidzialny), |
[W] |
- |
część piekielnej maszyny - Azerium (możesz
lewitować w odpowiednich miejscach), |
[R] |
- |
część piekielnej maszyny - Nuba (coś jakby
mocna bateria), |
[T] |
- |
narzędzia z dala. |
|
|
|
Obsługa broni i przedmiotów: |
[SPACJA] |
- |
wyciąganie / chowanie ostatnio
używanej broni, |
[CTRL] |
- |
strzelanie, |
[0] |
- |
pięści, |
[1] |
- |
bat, |
[2] |
- |
Rewolwer kaliber .45, |
[3] |
- |
pistolet 9mm, |
[4] |
- |
pistolet maszynowy, |
[5] |
- |
karabin, |
[6] |
- |
maczeta, |
[7] |
- |
karabin maszynowy, |
[8] |
- |
dubeltówka, |
[9] |
- |
rakietnica, |
[G] |
- |
granaty, |
[P] |
- |
teczka z ładunkami, |
[.
(kropka)] |
- |
wybór następnej broni, |
[,
(przecinek)] |
- |
wybór poprzedniej broni, |
|
|
|
Wspinanie się (Indi nie może wspinać się i trzymać bron jednocześnie): |
[ALT] |
- |
wchodzenie / wspinanie się na
występ / drabinę, itp., zejście z bata, zakończenie lewitacji, |
[kursor w górę] |
- |
wspinanie się, |
[kursor w dół] |
- |
zchodzenie, |
[kursor w lewo] |
- |
wspinanie się w lewo, |
[kursor w prawo] |
- |
wspinanie się w prawo, |
[ALT] lub
[kursor w dół] |
- |
zeskoczenie ze ściany, |
[CTRL] |
- |
użycie bata do wspinaczki. |
|
|
|
Wisząc na występie: |
[ALT] |
- |
kończy zwisanie na występie, |
[kursor w lewo] |
- |
przejście zwisając na lewo, |
[kursor w prawo] |
- |
przejście zwisając na prawo, |
[kursor w górę] |
- |
podciągnięcie się na występ, |
[kursor w dół] |
- |
zchodzenie z występu i zwisanie, |
|
|
|
Pływanie - po powierzchni: |
[kursor w górę] |
- |
wiosłowanie do przodu, |
[kursor w dół] |
- |
wiosłowanie do tyłu, |
[kursor w lewo / w prawo] |
- |
zmiana kierunku płynięcia, |
[ALT] |
- |
wyjście z wody na występ |
|
|
|
Pływanie - pod wodą: |
[ALT] lub
[X] |
- |
płynięcie do przodu, |
[C] |
- |
włączanie / wyłączanie trybu
nurkowania, |
[kursor w dół / w górę] |
- |
zanurzanie się / wynurzanie się, |
[kursor w lewo / w prawo] |
- |
zmiana kierunku płynięcia, |
[CTRL] |
- |
podnoszenie przedmiotów lub
aktywacja przełączników. |
|
|
|
Pływanie - użycie broni: |
[6] |
- |
wyciągnięcie maczety - jedynej
broni jaką można używać pod wodą, |
[SPACJA] |
- |
wyciąganie / chowanie maczety, |
[CTRL] |
- |
zadawanie ciosów maczetą, |
|
|
|
Płynięcie tratwą: |
[kursor w górę / w dół] |
- |
płynięcie do przodu / do tyłu, |
[kursor w górę] + [kursor w lewo / w prawo] |
- |
wiosłowanie do przodu w lewo / w
prawo |
[kursor w lewo / w prawo] |
- |
skręcanie w lewo / w prawo, |
[CTRL] |
- |
zejście z tratwy. |
|
|
|
Kierowanie dżipem / samochodem: |
[CTRL] |
- |
wsiadanie / wysiadanie z pojazdu
(wysiadanie jest możliwe po zatrzymaniu pojazdu), |
[kursor w górę] |
- |
przyspieszanie, |
[kursor w dół] |
- |
hamowanie, |
[SHIFT] + [kursor w górę] |
- |
wyższy bieg (większa prędkość), |
[kursor w lewo / w prawo] |
- |
skręcanie poruszającego się
pojazdu, |
[U] |
- |
uniki. |
|
|
|
Interfejs: |
[ESC] lub
[I] |
- |
otwieranie interfejsu, |
[kursor w górę / w dół] |
- |
poruszanie się po elementach
danej grupy, |
[kursor w lewo / w prawo] |
- |
wybranie odpowiedniej grupy opcji, |
[ENTER] |
- |
zatwierdzenie wyboru danego
elementu, |
|
|
|
[F5] |
- |
szybki zapis gry, |
[F8] |
- |
szybki odczyt gry, |
[F12] |
- |
zrzut ekranu do plików
JonesXX.bmp do katalogu \ScreenShots znajdującego się w katalogu głównym
gry. |
|
|
|
|
|
|