MARSite on-line | Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
  -[ MARSite on-line ]-  

[Oficjalna strona gry Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords]


 
  Zapowiedź gry The Sith Lords
 
 
Kiedy to w połowie 2003 roku trafiła na konsole XBox gra Star Wars Knights of the Old Republic, użytkownicy PCetów byli wkurzani komentarzami jaka to cudowna gra. Do tego dochodziły pierwsze wyróżnienia dla gry, m. in. najlepsza gra na konsolę. Jakby tego było mało, już blisko premiery PC, ogłoszono, że ma powstać kontynuacja gry. Fakt ten został oficjalnie potwierdzony 3 maja, za pomocą specjalnej edycji LucasArts Insider, rozsyłanym do użytkowników subskrypcji tej firmy. Dzień później ruszyła oficjalna strona, na której można było sprawdzić dotychczasowe spekulacje. Oficjalnie potwierdzono tytuł Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (nieoficjalnie pojawił się 1 kwietnia, co można było wziąć za żart). Oczywiście wszystkiego nam nie zdradzono. Następny zastrzyk informacji może nam dostarczyć tegoroczna edycja targów E3, gdzie może tradycyjnie LucasArts udostępni jakiegoś trailera.
Tym razem za opracowanie gry nie będzie odpowiedzialna firma BioWare Copr., lecz mniej znana firma Obsidian Entertainment Inc.. O zmianie dewelopera mówiono już od jakiegoś czasu. Firma nie jest szeroko znana, więc pytanie czy podoła takiemu wyzwaniu. Mimo, że firma nie jest tak znana, pracują w niej ludzie (Chris Parker, Darren Monahan, Chris Avellone i Chris Jonem), których zna rzesza fanów z takich produkcji jak: Fallout, Icewind Dalem Baldur's Gate, Dark Alliance, czy Planescape: Torment teams. To powinno rozwiać nieco obawy, gdyż co ludzie mają spore doświadczenie w produkcji gier.
Pomimo, że firma BioWare Copr. nie będzie odpowiedzialna za opracowywanie gry, do wykonania gry The Sith Lords zostanie wykorzystana ich technologia, znana za poprzedniej części. Wykonawcy gry maja zamiar wyciągnąć z tej technologii wszystko co się da. Światy maja być bardziej dopracowane w szczegółach, bardziej rozbudowane. Obsidian Entertainment opracowując grę ma zamiar bazować na sprawdzonych już pomysłach w Knights of the Old Republic oraz chce uwzględnić wskazówki pochodzące od graczy z poprzedniej części. Zmiany mają tyczyć się menu gry - jego obsługa podczas grania, czy walki.
Przed twórcami gry The Sith Lords stoi ciężkie zadanie gdyż poprzednia część jest laureatem kilkudziesięciu wyróżnieni i nagród, w tym zdobyła 35 razy nagrodę za najlepszą grę 2003 roku. Ja dotąd na temat kontynuacji wiadomo, że:

-

akcja gry ma się toczyć około pięć lat po wydarzeniach z Knights of the Old Republic,

-

do naszej dyspozycji zostaną oddane nowe moce, broń, postacie, napotkamy całkiem nowe rasy, jak i odwiedzimy nowe miejsca,

-

będziemy mogli wybierać spośród trzech różnych klas Jedi, które będą charakteryzować się specyficznymi dla danej klasy zdolnościami,

-

w zależności od naszych poczynań podczas gry, tak samo jak w poprzedniej części, będziemy kroczyć albo po jasnej, albo po ciemnej stronie Mocy. Dodatkowo na nasz wybór strony mają wpływać rekrutowani do naszej drużyny członkowie,

-

nie zabraknie postaci, które spotkaliśmy w KotOR oraz wątków historycznych związanych z tamtym okresem.

Sama fabuła gry jest trzymana jeszcze w tajemnicy, ale niektóre fakty ujrzały już światło dzienne m. in. dzięki głównemu pisarzowi do gry, Chris'owi Avellone'mu. Jak już wspomniałem, akcja ma się toczyć pięć lat po wydarzeniach z KotOR, w bardziej mrocznym świecie. Przede wszystkim dramatycznie zmniejszyła się populacja Jedi, przez co przesunęła się granica oddzielająca dobro od zła. Stara Republika zaczyna się załamywać, gdyż wojna prowadzona jeszcze przez Darta Malaka zostawiła głęboki blizny. Republika zaczyna zmniejszać ilość ochranianych przez siebie światów, pozostawiając pozostałe samym sobie. Stara się utrzymać tyle światów, na ile pozwalają jej nadszarpnięte środki. Ta sytuacja jest przychylna tym zawsze złym Sith'om, którzy atakują niechronione światy, cały czas powiększając swój obszar działania i rosnąc w siłę. W tym mrocznym świecie, twoja przyszłoś nie zapowiada się ciekawi. Tym bardziej, że w momencie rozpoczęcia twojej podróży (powtórka za poprzedniej części), nie wiele pamiętasz z przeszłości. Gracz wcieli się w postać Jedi, która zatraciła swoją duszę, pamięć oraz zdolność posługiwania się Mocą. Z czasem wszystko sobie przypomnimy, ale wszystko musimy zacząć od początku - cóż jako gracze powinniśmy już przywyknąć do tego grając w: Jedi Knights, Jedi Outcast, czy w  Knights of the Old Republic. Oczywiście nasza rola będzie kluczowa w pogrążającej się w mroku galaktyce. Jak wieka się ona okaże, odkryjemy wchodząc to coraz głębiej w historię The Sith Lords. Oczywiście kluczem do poznania historii i swojej roli w niej, dalej będą rozmowy prowadzone z napotkanymi postaciami niegrywalnymi. Spotkamy wiele postaci z KotOR, jak i wiele nowych, którzy będą do nas nastawieni przyjaźnie, albo wrogo. Na pokładzie oddanego statku Ebon Hawk, zwiedzimy siedem różnych światów. Statek będzie też naszym domem i bazą. Nie zabraknie też mini-gierek, znanych z poprzedniej części.
Jeśli idzie o walkę, będzie ona podobna do tej z Knights of the Old Republic. Będzie ona różniła się wizualnie, w zależności od poziomu rozwoju twojej postaci. I tak na początku nasza postać podczas walki będzie wykonywała kilka podstawowych ruchów, natomiast gdy nasza postać będzie bardziej rozwinięta, arsenał jej ruchów znacznie się zwiększy. Wpłynie to na widowiskowość potyczek z nieprzyjacielem, szczególnie gdy będziemy używać nabyte moce, których będzie dostępnych więcej niż 30.

Na koniec kilka słów o grafice, która będzie oparta na tej samej technologii co Knights of the Old Republic, która ma być nieco ulepszona. W grze The Sith Lords napotkamy animacje generowane w czasie rzeczywistym, gdy będziemy się poruszać po uniwersum gry oraz wygenerowaną przez komputer, która zostanie użyta w przerywnikach filmowych. Można też się spodziewać gotowych filmów renderowanych w programach graficznych. Podrasowanie engine gry będzie polegało na dodaniu obsługi nowych, niewykorzystanych jeszcze efektów dostępnych w kartach graficznych, usprawnienie dotyczące prędkości wyświetlania klatek (frame rate). Ulepszeniu poddane zostaną modele postaci - będą choćby bardziej szczegółowe. Bardziej dopracowana zostanie animacja postaci, która będzie zmieniała się wraz z rozwojem naszej postaci, poprzez zwiększanie ilości jej ruchów dających większe możliwości podczas rozgrywki. Oczywiście lepiej na tym wyjdą posiadacze PC'etów, gdyż wersja na ta platformę będzie miała wyższa rozdzielczość oraz ładniejsze efekty, zależne od posiadanej konfiguracji sprzętowej. Oczywiście strona wizualna będzie uzupełniana strona dźwiękową. Postacie będą mówiły głosami aktorów, w oryginalnych językach charakterystycznych do rasy, do której dana postać będzie należała. Nie zabraknie też nowej ścieżki dźwiękowej do gry. Nie potwierdzono jeszcze, czy za nowy skład będzie odpowiedzialny tak jak i w Knights of the Old Republic, Jeremy Soule. O stronę dźwiękową nie ma co się martwić, gdyż LucasArts słynie z perfekcji w tej dziedzinie.

Na nowe fakty dotyczące Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords musimy trochę poczekać. Najprawdopodobniej nowe fakty przyniosą tegoroczne targi E3 (Electronic Entertainment Expo) w Los Angeles 12-14 maja.



[Powrót na poprzedni± stronê]  [Powrót na górê strony]


 
[poprzedni screen][nastêpny screen]


Copyright © 2001-2024 MARSite on-line | Cookie i Zasady ochrony prywatności.
Layout made by Kirtan Loor