Zanim usiadłem do pisania recenzji, postanowiłem sobie zagrać
jeszcze raz w Rogue Squadron. Muszę przyznać, że znowu byłem pod jej urokiem,
który trwa już trzy lat. W przypadku Szwadronu Łobuzów śmiało można powiedzieć,
że mamy tu 100% Gwiezdnych Wojen. Gra pod każdym względem urzeknie fanów i nie
tylko. Jedynym mankamentem dla wielu graczy może okazać się wysoki poziom
trudności w wykonywaniu misji. A należy je zaliczyć jak najlepiej, to znaczy na
złoty medal. Gdy się na tyle wysilimy, w prezencie dostaniemy misje bonusowe.
Dla fanów to niezwykłe misje, gdyż po pierwsze będziemy mieli okazję wziąć
udział w zniszczeniu pierwszej Gwiazdy Śmierci oraz w bitwie o Hoth.
Ta druga w stosunku do filmu jest o tyle lepsze, gdyż jest bardziej rozbudowana.
Zapewniam was, że to nie tylko atak na Imperialne maszyny kroczące AT-AT, a równym terenie. Naprawdę warto się wysilić, oczywiście samozaparcie też jest
wskazane.
Rogue Squadron - Szwadron Łobuzów - to elitarna jednostka założona
przez Luke'a Skywalker'a i Wedge'a Antilles'a, w skład której weszło dwunastu
najbardziej wykwalifikowanych wojowników, którzy w swoich myśliwcach są
niepokonani. Ich zadanie to odparcie szturmu Imperium. Gracz ma zaszczyt wcielić
się w Luke'a Skywalker'a. Do wykonania mamy 16 misji różnorakiego typu: ochrona
cywilów i ich domostw, eskorty, odbicie przyjaciela z rąk Imperium oraz
różnorakie misje, w którym mamy zniszczyć technologię przeciwnika. Wszystko to
będzie działo się nad powierzchniami różnych planet, w tym, Tatooine (Mos Eisley),
Barkhesh, Corellia (rodzinna planeta Hana Solo), Gerrard V, księżyc Jade,
Balmorra (tutaj znajduje się zaplecze przemysłowe Imperium, z fabrykami miedzy
innymi jednostek AT-AT), Kile II, Kessel, Chandrila, Sullust, Bespin, Hoth i kilku innych. Każda planeta przedstawia inny klimat: pustynie, zielone
wzgórza, góry skaliste, tereny przymorskie, czy gazowa atmosfera Bespin. Dla
lepszego klimatu, niektóre misje wykonujemy w nocy, co dodatkowo może utrudnić
zadanie. Niektóre krajobrazy aż proszą się o zrobienie zdjęć (w tym
przypadków zrzut obrazu). Wszystko świetnie
dopracowane, tekstury wysokiej jakości. Mgła w oddali ukrywa przed nami
tajemnice planet. Zwiedzanie może nam zabrać dużo czasu, a to wpłynie na słaby
wynik. Z drugiej strony trudno misje zaliczyć za pierwszym razem.
Oprócz krajobrazów, świetnie prezentują się pojazdy, które na prawdę mają wiele
szczegółów i poraz pierwszy nie są to kanciaste bryły, na który lepiej
prezentowały się tekstury niż one same. One też mówiły nam co to za pojazd.
Tutaj pojazdy składają się z wielu brył, które dają im bardzo zbliżony kształt
do tych z filmu. Wreszcie też mamy w pełni trójwymiarowe wybuchy. Sam silnik gry
świetnie dopracowany, gdyż obraz pomimo tylu szczegółów jest naprawdę płynny i wysokiej jakości, czy to w grze czy we wstawkach filmowych, wykonanych na
enginie gry i których jest tu naprawdę sporo.
Oprawa dźwiękowa też jest wysokiej jakości. Wszystkie dźwięki znane z Gwiezdnej
Sagi i innych gier. Dodatkowy efekt daje dźwięk przestrzenny, zapewniający spora
dawkę emocji. Jedyne co ja mogę zarzucić to to, że wspaniała muzyka Johna
Williamsa jest emulowana elektronicznie. Osobiście wolę wersje symfoniczną.
Dodatkowo została dołączona do gry encyklopedia przedstawiająca poszczególnych
członków elitarnego Rogue Squadronu, niestety niektórzy już nie żyją.
Rogue Squadron to naprawdę świetny produkt, który jak dotąd się nie
zestarzał pomimo trzech lat. Pisanie recenzji utrudniają miłe wrażenia związane
z produktem. Do głowy przychodzą ciągle to nowe rzeczy do opisania, a nie chcę
pisać tu książki. Jak zagracie, sami zrozumiecie i w tedy
napiszcie co myślicie.
|
fabuła/pomysł |
: |
5,5 |
- |
daje możliwość wcielenia się do elitarnej jednostki Rogue
Squadron (do której należy Luke); brak liniowości ale nie oto w tej grze
chodziło - misje różnorodne, niestety przy niektórych nie widzę sensu
wykonywania - zrobione po to aby polatać i się wyżyć |
muzyka |
: |
5,5 |
- |
muzyka Johna Williamsa, niestety zepsuta przez przeróbkę
na wersję elektroniczną; nowe tematy muzyczne |
dźwięk |
: |
6,0 |
- |
na wysokim poziomie, prosto z filmów |
grafika |
: |
6,0 |
- |
rewolucyjna, płynna, bogate tekstury budujące różne
światy; pojazdy dopracowane szczegółowo |
wykonanie |
: |
6,0 |
- |
wzorowe, dużo szczegółów (głównie przy wykonaniu
pojazdów); wiele elementów z filmu; efektywna misja w mieście w chmurach; |
innowacje |
: |
6,0 |
- |
nowe spojrzenie na symulatory lotów |
to coś |
: |
+0,5 |
- |
możliwość latania w elitarnej jednostce Rogue Squadron to
prawdziwy rarytas dla fanów |
|
uwagi |
: |
-0,5 |
- |
gra stała się tym , czym był X-Wing i TIE-Fighter na
początku lat 90-tych ubiegłego wieku; wykonanie gry mogło wciągnąć do grania
nie tylko fanów Gwiezdnych Wojen, ale poziom trudności odstrasza nawet fanów |
|
Ocena końcowa |
: |
5,8 |
|
|