|
|
|
|
Jak oceniamy gry
|
|
Jak oceniałem produkt:
 |
za co ocena |
 |
ocena |
 |
komentarz |
|
|
|
|
|
|
|
fabuła/pomysł |
- |
1÷6 |
- |
oryginalność, miodność, twórczość i pomysłowość autorów, itp. |
|
muzyka |
- |
1÷6 |
- |
kompozycja, jakość wykonania i współgrania z grą, czy nie męczy, nie przeszkadza (czy pasuje), jakość z technicznego punktu widzenia |
|
dźwięk |
- |
1÷6 |
- |
oprócz muzyki na klimat wpływają odgłosy otoczenia, kwestie wypowiadane przez postacie czy stwory, itp. |
|
grafika |
|
1÷6 |
- |
czy jest szczytem ówczesnej produktowi technologii i czy ładnie się komponuje z pozostałymi elementami, jakość tekstór |
|
wykonanie |
- |
1÷6 |
- |
pomysł pomysłem, ale wykonanie to ważna rzecz, a szczególnie jakość wykończenie, współgranie różnych elementów wpływających na grywalność, interfejs, itp. |
|
innowacje |
- |
1÷6 |
- |
czy produkt wnosi coś nowego do gatunku (tutaj najłatwiej dostać minimalna ilość produktów) |
|
to coś |
- |
0÷0,5 |
- |
czy produkt ma to coś co go wyróżnia spośród innych. |

PYTANIA DO SPOSOBU OCENIANIA:
1. Jak rozumieć ocenę?
2. Maksymalna ilość punktów do zdobycia?
3. Co z oceną starych produktów z zastosowaną współczesną im
technologią?
4. Gdzie można znaleźć minusy i plusy wpływające na ilość
przyznanych punktów?
5. Mam pytanie do sposobu oceniania...?

1. Jak rozumieć zapis ocenę? |
|
Ocena jest średnią oceną wyciągnięto z wartości jakie produkt otrzymał w kategoriach: fabuła/pomysł, muzyka, dźwięk, grafika wykonanie, innowacje. Dodatkowo, jeśli produkt ma to coś może dostać jeszcze 0,5 (czyli plusik), |
![[Powrót na górę strony]](grafika/ogolna/wgore.jpg)
|
2. Maksymalna ilość punktów do zdobycia? |
|
Maksymalna ocena średnia może osiągnąć 6,0 (mogą to być oceny podawane z dokładnością do jednego miejsca po przecinku np. 4,5) - średnia ocen otzrymanych w poszczególnych kategoriach (5,0 oznacza wzorowy produkt, 6,0 produkt wybijający się w swoim gatunku). Jeśli
produkt dostanie za to coś 0,5 punktu, to dzięki temu zostanie wyróżniony ponad inne produkty - może otrzymać maksymalnie 6,5 (czyli 6+). Jeżeli po dodaniu do otrzymanej oceny punkty za to coś i dodatkowe w uwagach ocena końcowa przekroczył by 6,5 (np. 7), to i tak ostateczna ocena wyniesie 6,5. |
|
3. Co z oceną starych produktów z zastosowaną współczesną im
technologią? |
|
Oczywiście jak będzie oceniana gra na przykład Monkey Island, za której czasów nie możliwe było z przyczyn technicznych nagrania dialogów wykonanych przez
autorów, lub nie istniała możliwość nagrania muzyki wysokiej jakości, bo w komputerach gościł wtedy zwykły PC Speaker, to dźwięk może otrzymać maksymalną
ocenę 6,0, ale należy pamiętać, że jest to ocena adekwatna do czasów w jakich powstała. To samo tyczy się grafiki. Jeśli była ona szczytem możliwości
ówczesnej technologii, to ocena może osiągnąć 6,0 punktów. Bezsensu byłoby ocenianie według współczesnych kryteriów. Oczywiście mi będzie łatwiej dokonać
oceny, gdyż spotkałem się z tymi produktami, we współczesnej im epoce. |
![[Powrót na górę strony]](grafika/ogolna/wgore.jpg)
|
4. Gdzie można znaleźć minusy i plusy wpływające na ilość
przyznanych punktów? |
|
Przede wszystkim wszystko będzie zawarte w recenzji produktu (oczywiście bez punktowo - ocena słowna). Ważniejsze plusy i minusy znajdą się w tabelce pod
recenzją obok przyznanej oceny w dane kategorii. Dodatkowe minusy i plusy (od otrzymanej oceny) będą znajdować się w rubryce uwagi. |
![[Powrót na górę strony]](grafika/ogolna/wgore.jpg)
|

![[Powrót na górê strony]](grafika/ogolna/wgore.jpg)
|
 |
|
|
|
|