MARSite on-line | Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees
  -[ MARSite on-line ]-  

[Oficjalna strona gry Star Wars Galaxies: Rage of the Wookiees]


 
  Rage of the Wookiees - Pamiętnik Projektanta - Arnie Jourgenson
 
 
Mogłeś nie słyszeć o Kashyyyku, ale znasz na pewno jakiś jego mieszkańców. Kashyyyk jest słynną planetą Wookieech w świecie Gwiezdnych Wojen, rodzinną planetą Chewbaccy. W końcu dostaniemy szansę zobaczenia Kasyyyku w nadchodzącym filmie Gwiezdne Wojny: część III - Zemsta Sithów (Revenge of the Sith) oraz dostaniemy szansę zbadania tej planety w grze Galaxies: Episode III Rage of the Wookiees (Gniew Wookieech), w nadchodzącym kolejnym dodatku do gry MMORPG, osadzonej w tym świecie. Projektanci gry z Sony Online Entertainment włożyli wiele ciężkiej pracy w to rozszerzenie, a artysta odpowiedzialny za szkice koncepcyjne, Arnie Jourgenson, był na tyle miły, że dokonał tego wpisu "Pamiętnika projektanta" wyjaśniając, w jaki sposób przenieśli planetę Wookiech jaką zobaczymy w filmie, do obrazu trójwymiarowego, jaki przyjdzie nam badać na naszych komputerach.



Tworząc Kashyyyk
Arnie Jourgenson
Artysta od szkiców koncepcyjnych, Sony Online Entertainment

Przed rozpoczęciem prac projektowych Kashyyyku dla Star Wars Galaxies, mieliśmy szczęście otrzymać nie obrobioną jeszcze wersję materiałów z Zemsty Sithów (osobiście mojego ulubionego prequela) z Industrial Light & Magic. Większość z tego co potrzebowaliśmy zostało nam dobrze przedstawione w budzących grozę szkicach koncepcyjnych Ryana Churcha i Iaina McCaiga. Na mnie, największe wrażenie zrobiły ujęcia planety Wookieech, Kashyyyku. Olbrzymie drzewa, na których toczy się życie całych społeczności Wookieech, w chatach górujących ponad niekończącym się lasem otoczonym ogromnym oceanem. Za to Wokieech, te olbrzymie humanoidalne postacie są jak mrówki poruszające się pomiędzy jego liśćmi. To były naprawdę inspirujące sceny i już wiedzieliśmy, jak ciężka czeka nas praca, aby oddać ten sam efekt w grze.

Zaczęliśmy pojektowanie Kashyyyku od miejsca zwanego Rryatt Trial (Próby Rryatt), miejsca starożytnego obrzędu-przejścia dla młodych Wookieech chcących osiągnać dorosłość, które od dawna nie było używane z powodu dużej śmiertelności jaka miała miejsce gdy go wykonywano. Ta długa ścieżka rozpoczynająca się na górze masywnego drzewa i następnie wijąc się w dół poprzez zdradzieckie, sklepione pieczary, schodzi bardzo głęboko, aż do podłoża lasu. Podczas tej drogi, gracze napotkają niezliczoną ilość krwiożerczych zwierząt oraz duże pułapki myśliwskie na mynstyngary i szybkie, ale śmiertelne wallugary, trzymające się blisko tej niepokonywanej od pokoleń ścieżki.
Wypróbowaliśmy wiele różnych wizualnych pomysłów, aż nie byliśmy pewni ich ostatecznego wyglądu. Promienie słońca będą opromieniać graczy, wygrzewających się na „dachach” lasu i obserwujących leniwy las pod nimi. Jest to poziom pełen jasnych, żółtych i zielonych kolorów, gdzie wszystkie odgłosy kroków są pochłaniane przez ścianę zieleni. Kiedy gracz schodzi, poziomy stają się ciemniejsze, a liście ustępują miejsca długim winoroślom. Sukcesywnie, każdy następny odcinek ścieżki jest mroczniejszy i bardziej niebezpieczny od poprzedniego. Wyglądają one całkiem odmiennie i dają inne odczucia. Podsumowując krótko i zwięźle: tylko najlepsi z najlepszych będą w stanie zakończyć Rryatt Trail!
Stworzenia zamieszkujące tą ścieżkę i inne obszary Kashyyyk musiały być najbrutalniejszymi potworami w świecie Gwiezdnych Wojen od niepamiętnych czasów. Musieliśmy tworzyć lokacje na najwyższym poziomie szczegółowości, ale nie chcieliśmy zawieść graczy oczekujących na poważne wyzwanie. Żadnych słodkich króliczków tutaj nie będzie; te bestie nie są w stanie jedynie powyrywać ręce Wookieech, ale potrafią zrobić gorsze rzeczy. Każdy projekt jaki zrobiliśmy, musiał wyglądać na zabójczy. Każdy projekt musiał wywołać strach w umysłach graczy. Każde stworzenie musiało być godne obrony swojego miejsca na Kashyyyk, domu Wookieech.

Innym wartym zainteresowania punktem w filmie Epizod III było miejsce zwane nadrzewnym miastem Kachirho. Jest to potężne drzewo z wioską chat zbudowanych po jego bokach. Ryan Church, artysta od szkiców koncepcyjnych w filmie już dobrze to miejsce opracował. Jedyne co zostało ekipie od Galaxies do zrobienia, to przygotowanie detali tego miejsca i oddanie modelatorom 3D, aby mieli więcej informacji na temat tego, co mają zrobić. Tym, co się spodobają te sceny w filmie, zakochają się w nadrzewnym mieście Kachirho kiedy je zobaczą osobiście w grze. Poświęciliśmy wiele czasu i wysiłku upewniając się, że wygląd i odczucia co do Kashyyyku, zapewniły niezapomniane wrażenia graczom.

Tekst pochodzi ze strony gamespot.com




[Powrót na poprzedni± stronê]  [Powrót na górê strony]


 
[poprzedni screen][nastêpny screen]


Copyright © 2001-2024 MARSite on-line | Cookie i Zasady ochrony prywatności.
Layout made by Kirtan Loor