MARSite on-line | Star Wars Battlefront
  -[ MARSite on-line ]-  

[Oficjalna strona gry Star Wars Battlefront]


 
  Star Wars Battlefront - zapowiedź
 
 
Gra Star Wars Battlefront pozwoli graczowi wcielić się w rolę jednego z żołnierzy małego oddziału, którego zadaniem będzie przeciwstawić się siłom nieprzyjaciela. Nie będzie tu jednego zwycięzcy, jednego bohatera. Jeśli wcielisz się do jednego z oddziałów, pamiętaj, że razem możecie zdziałać więcej. Tym bardziej, że Twoim przeciwnikiem będzie prawdziwy człowiek, a nie komputer. Na polach bitew w świecie Gwiezdnych Wojen ważne będzie doświadczenie, szybkie wyciąganie wniosków ze swoich i innych błędów i umiejętność współpracy z innymi członkami drużyny. Dobra współpraca może przechylić szalę zwycięstwa na stronę oddziału po stronie którego będziesz walczył.

W dobie Internetu rozgrywki dla wielu graczy zdobywają coraz większe uznanie. Przyczyną tego jest większy poziom trudności, który wynika z konfrontacji z żywym człowiekiem znajdującym się po przeciwnej stronie. Jeśli gramy z komputerem, możemy spodziewać się określonych reakcji zaprogramowanych przez twórców. W grze wieloosobowej za pomocą sieci czy Internetu, mamy prawdziwego przeciwnika, który potrafi lepiej niż komputer myśleć, wyciągać wnioski, lepiej korzystać z ukształtowania terenu na którym walczy oraz z elementów na nim się znajdujących. Atutem takich gier jest to, że przypominają nam, że bitwy nie wygrywa jedna osoba. Zabawa w bohatera może doprowadzić do naszej porażki. Zamiast ganiania i strzelania do wszystkiego co się rusza, więcej emocji może dostarczyć nam osłanianie naszych kompanów z ukrycia, umożliwiając im osiągnięcia celu, który zapewni wspólny sukces. Oczywiście korzystanie z tego samego miejsca ukrycia nie jest wskazane, gdyż tutaj "żywy" przeciwnik szybko wyciągnie wnioski i zajdzie nas tak aby wyeliminować.
Twórcy opracowują też opcję gry jednoosobowej, gdzie komputer będzie sterował przeciwnikiem i członkami naszego oddziału. Więcej szczegółów dotyczących ilości graczy, rodzajów rozgrywek dla jednego i wielu graczy znajdziecie w FAQ.
Jeśli chodzi o rozgrywkę to gracz będzie mógł się wcielić w jednego z ponad dwudziestu klas żołnierzy, którzy będą walczyć po stronie armii Robotów Federacji, armii Klonów, rebelianckich Aliantów, Imperium. Będziemy mogli wcielić się w zwykłego żołnierza, zwiadowcę, pilota, operatora różnych pojazdów (nawet tych przeciwnika), pilota, szpiega, który będzie mógł przeniknąć na teren przeciwnika. Oczywiście będzie też "techniczny", którego zadaniem będzie dostarczanie uzupełnień do ekwipunków walczących kolegów.
W grze napotkamy też postacie NPC, czyli postacie niegrywalne, które będą sterowane przez komputer. Będą to między innymi rycerze Jedi, Ewok'i, czy inni mieszkańcy planet, którzy też będą walczyć (zapewne po stronach znanych z filmów).
Każda strona będzie dysponowała innym uzbrojeniem, pojazdami. W sumie będzie dostępnych 15 różnych pojazdów takich jak: jednostki kroczące AT-ST i AT-AT, my?liwce klasy X-Wing, Y-Wing, TIE Fighter, Jedi Starfighter, ścigacze: Speeder Bike'ry, Rebelianckie śnieżne-ścigacze i Gunshipy oraz czołgi Federacji Handlowej i Tautanuny. Większość pojazdów będzie przeznaczona do obsługi przez jedną osobę, ale na przykład w przypadku rebelianckiego Gunshipa będzie potrzebna 6-cio osobowa ekipa. Oczywiście do dyspozycji dostaniemy sprzęt, który pomoże nam odeprzeć atak przeciwnika używającego takich pojazdów. Będą to inne pojazdy podobne siłą rażenia, wieżyczki, bunkry, materiały wybuchowe, czy zapory, które będzie można konstruować na ich drodze.
Jeśli idzie o osobisty ekwipunek gracza, to nie będzie można na przykład podniesienia broni zabitego przeciwnika. Każdy będzie miał swój ekwipunek charakterystyczny do wybranej klasy żołnierza. Na przykład zwykły żołnierz będzie miał w swoim ekwipunku broń dobra do bezpośredniego ataku, zwiadowca otrzyma broń dobrą do ataku ze znacznej odległości. W naszym ekwipunku znajdą się między innymi różnorakie klastery, granaty, miny, roboty oraz zestawy naprawcze. Oczywiście będzie też można "skorzystać" ze śmierci przeciwnika poprzez przejęcie po nim apteczek, czy amunicji.
Battlefront pozwoli nam walkę w lokacjach znanych ze starej trylogii i nowych epizodów. Pola bitew będą rozlokowane na dziesięciu znanych z filmów planetach, między innymi na: Hoth, na księżycu Yavin IV i Endor, Tatooine, Naboo, Geonosis i Kamino. Mają też być inne, które na razie są niespodzianką. Autorzy budując je, bazowali na filmach, w których przedstawiono charakterystyczne cechy tych miejsc. I tak na przykład na śnieżnym Hoth spotkamy zamieszkujące je stwory wampy i tautauny, a bitwa w której weźmiemy udział, to ta sama co w "Imperium Kontratakuje". Lokacje mają być różne, mniejsze tam gdzie tylko piechota będzie walczyła i większe gdzie będzie można korzystać z pojazdów. Bitwy stoczymy terenach pokrytych piaskiem, lodem, na miejskich ulicach, czy w dżungli. Znajdziemy tam obiekty które będą celem do zniszczenia dla jednej drużyny, natomiast druga będzie je broniła. Gracze będą mogli tez budować różne obiekty (pola ochronne, ściany, wieżyczki), których zadaniem będzie ochrona Punktów Dowodzenia.

Gra zapowiada się ciekawie. Osobiście złapał mnie bakcyl gry wieloosobowej po zagraniu w Wolfenstein - EnemyTerritory. Urzekło mnie to, że nie muszę tu tylko ganiać i szczekać do przeciwnika, ale muszę na przykład bronić lub niszczyć różne cele. Oprócz strony po której walczę wybieram klasę żołnierza, który ma odpowiedni ekwipunek do swojej profesji. Rozgrywka w Star Wars Battlefront ma być podobna do tej z Battlefield: 1942. szczerze mówiąc nie grałem, więc dużo powiedzieć na temat strategii w grze. Tym bardzie, że twórcy w tej sprawie nie wyłożyli jeszcze kart na stół i nie zdradzili jaką strategię znajdziemy w grze.

Więcej informacji, relacje z produkcji oraz spekulacje, znajdziecie w dziale "Z produkcji gry"

LucasArts rzuca światło na tryb jednego gracza

LucasArts podjął się wydania gry w stylu epickiego FPS (First Person Shooter), spopularyzowanego przez Battlefield 1942. Co chwilę na światło dzienne wychodzą coraz to nowe fakty dotyczące tej świetnie zapowiadającej się produkcji. Tym razem fakty dotyczą rozgrywki dla jednego gracza, które zostały opublikowane na stronie http://news.spong.com. Operacie na założeniach z gry Batlefield, zaowocuje potężnymi bataliami multiplayer, ale należy się też liczyć z faktem braku graczy z Internetu. Tutaj pomogą nam kampanie przygotowane dla jednego gracza (Single Player). Te zostały podzielona na trzy rodzaje: "Bezzwłoczna operacja", "Kampania Historyczna" i "Podbijanie galaktyki", w których to napotkamy postacie oraz inne elementy znane z "Gwiezdnych Wojen". Z tym wszystkim spotka się tez w rozgrywce Multiplayer.

Bezzwłoczna operacja
Rozgrywka będzie zaopatrzona w opcję szybkiego uruchamiania rozgrywki, przez co gracz od razu trafi do na pole walki, gdzie wszelkie opcje gry zostaną automatycznie dobrane przez grę (losowo wybrana frakcja, czy planeta).

Kampania Historyczna
Ten rodzaj rozgrywki ma do dyspozycji 17 oddzielnych misji, w których to scenariusze bitwy, będą opierały się na najważniejszych bitwach w historii uniwersum Gwiezdnych Wojen. Wliczają się tutaj bitwy "Wojen klonów", gdzie na przeciw siebie staną żołnierze Republiki i oddziały separatystów, aby przejąć kontrolę nas małą grupa republikańskich planet oraz inwazja Imperium na Yavin i powstanie Rebelii na Endor.

Podbijanie galaktyki
Ten tryb rozgrywki będzie doskonałą opcją do wyboru dla graczy, którzy chcą wziąć udział w bitwach na szeroka skalę, opartych na utrzymaniu przez dłuższy okres punktów strategicznych. Cel jest prosty: przejęcie całej galaktyki, planeta po planecie. Jedna grupa (strona konfliktu) broni planety, drugi atakuje i usiłuje ją przejść. Utrzymanie planety przez jaki? czas, daje zwycięskiej stronie premie takie jak zdolność do obsługi Gwiazdy Śmierci, albo walki u boku Luke'a Skywalkera lub Dartha Vadera.



[Powrót na poprzedni± stronê]  [Powrót na górê strony]


 
[poprzedni screen][nastêpny screen]


Copyright © 2001-2024 MARSite on-line | Cookie i Zasady ochrony prywatności.
Layout made by Kirtan Loor