MARSite on-line | LucasArts - wprowadzenie
  -[ MARSite on-line ]-  

[Oficjalna strona LucasArts Entertainment Company]
 
  LucasArts - wprowadzenie
 
 

Witam na mojej stronie poświeconej produktom firmy LucasArts Entertainment Company. Postaram się tutaj przedstawić wszystkie gry jakie w niej powstały oraz jakie są w planie. Jeśli ktoś sądzi, że LucasArts to tylko gry w realiach "Gwiezdnych Wojen" to nie ma racji, gdyż są te inne tak samo wspaniałe, takie jak: Grim Fandango, Outlaws, wspaniała seria: Monkey Island (duży krok w rozwoju gier przygodowych) i Indiana Jones. No ale najważniejsze są "Gwiezdne Wojny", które zostały umieszczone prawie we wszystkich znanych na świecie gatunkach.


Krótka historia:

Firma LucasArts Entertainment Company została założona w 1982 roku przez twórcę filmowego, producenta i reżysera George Lucasa. Jej zadaniem ma być opracowywanie i publikacja interaktywnych programów rozrywkowych dla komputerów PC oraz innych ogólnodostępnych konsoli do gier video. Głównym zadaniem LucasArts jest jak najlepsze połączenie produktów multimedialnych ze światem filmowym, czyli żeby wszystkie elementy, postacie, obrazy były w jak największym stopniu z nimi powiązane i realistyczne. Jako produkty interaktywne muszą prowadzić ostrą walkę z filmami i telewizją aby były uznane za lepszą rozrywkę. Mają temu pomagać liczne efekty wizualne, animacje 3D, realistyczne zachowanie się światów i jego elementów oraz interaktywne efekty dźwiękowe. Mają temu pomagać oryginalne pomysły dla gier opartych na tematyce "Gwiezdnych Wojen" i przygodach Indiany Jonesa oraz innych. Oczywiście wszystkie wydarzenia i postacie muszą mieć swoje miejsce w historii swoich światów.
Na potrzeby interaktywnej rozrywki, LucasArts używa starych, wypróbowanych metod oraz ciągle pracuje nad nowymi, łączy różne technologie (rysunki odręczne, komputerowe, animacje 2D i 3D). Wszystkie te zabiegi torują drogę nowym standardom. Technologia jest ciągle ulepszana, enginy do gier tworzone są od nowa, aby działały lepiej i dawały lepsze efekty. LucasArts używa takich technologii jak:
SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion) - engin używany w grach przygodowych,
* INSANE (Interactive Streaming and Animation Engine) - the 3D video streaming engine,
* Jedi Engine - engin do gier 3D w pierwszej/trzeciej osobie.
Trwają też prace nad udoskonaleniem efektów i ścieżek dźwiękowych takich jak iMUSE, dzięki któremu muzyka i efekty dostosowują się same do tempa akcji). Pomimo wspólnych światów dla gier, ścieżka dźwiękowa realizowana jest za każdym razem odnowa, w celu podkreślenia poszczególnych momentów, stworzenia odpowiedniego klimatu. Tematy pochodzące ze ścieżek dźwiękowych filmów są odpowiednio przebudowywane na potrzeby gry. Efekty dźwiękowe są brane z opracowanej bazy dźwięków, w celu połączenia gier z innymi grami tego samego gatunku oraz z filmem.
Wszelkie te zabiegi owocują w formie licznych prestiżowych nagród i wyróżnień, których ogólna lista znajduje się tutaj oraz przy każdej grze (jeśli dostała).
LucasArts Entertaiment Company jest jednym z pięciu oddziałów utworzonych przez Lucasa. Pozostałe oddziały to: LucasFilm Ltd., Lucas Digital Ltd. LLC, Lucas Licensing Ltd. oraz Lucas Learning Ltd.
Obecnie LucasArts zatrudnia około 350 pracowników (65% w rozwoju). Jej produkty dystrybuowane są do 70 krajów i tłumaczone na 8 języków (Chiński, Francuzki, Niemiecki, Włoski, Japoński, Koreański, Portugalski i Hiszpański). Na początku 2004, LucasArts Entertainment Company wyraził zgodę polskiemu dystrybutorowi na wydawanie gier po polsku. Pierwsza w tej wersji została wydana gra Star Wars Knights of the Old Republic.




[Powrót na poprzednią stronę]  [Powrót na górę strony]


 

[Strona twórców nieoficjalnej polskiej wersji gry KotOR II: The Sith Lords]
[Strona firmy Licomp Empik Multimedia, dystrybutora między innymi gier firmy LucasArts Entertainment Company.]




Copyright © 2001-2019 MARSite on-line | Cookie i Zasady ochrony prywatności.
Layout made by Kirtan Loor & mars